Såg vilda fasaner på nära håll!

God morgon, hyvää huomenta, good morning, feliz navidad. Haha driiver! :'D *morgonhumor!* Gick upp när älskling gick upp, 05:30 (04:30 svensk tid). Drack kaffe och rökte cigg sen när han skulle åka m moppen så pajjade den totalt så han kom ingen vart. Det var bara att väcka hans mamma för skjuts & medans hon gick upp gick jag och Tom ut för att röka yttligare en cigg och då kommer det 2 fasaner en kom på riktigt nära håll 4-5 meter i från oss! Shiit vad coolt det är när lite ovanligare djur kommer så nära. Jag har ju sett många förut på långt håll men aldrig så här! Blir alltid en helt annan känsla! Åh jag älskar djur. <3 Läste på lite om dom nyss och tydligen så finns det ett 30-tal olika arter av fasaner. Dom kom till Finland från Asien vid 1860 talet har jag för mig så har dom spridit sig mycket. :) Vet inte vilken sort jag såg nu men den var typ hälften svart och hälften brun. :) Här kommer lite bilder på fasaner:
En japansk fasan, så fiiiiin! Finns dock inte vilt i Europa vad jag vet. Men men jag läste inte så noga så man vet ju aldrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback