NO to milk!

Från och med idag har jag slutat med mjölk, det vill säga även grädde, ost & vanligt smör också. Så nu är man pescetarian plus inga mjölkprodukter. Så himla stolt över mig själv måste jag säga! :) Varför jag valde att sluta med mjölk: Det är många som frågat och det är för att mjölk är inte till oss människor. Det är till kossornas kalvar, till deras barn. Det är inte gjort för oss människor. Det vill säga att det är inte normalt att dricka andra djurs modersmjölk! För det andra så är det mycket nyttigare att inte dricka mjölk. Mjölk kan leda till massor av sjukdommar. Bara ett exempel är eksem, som jag har till och från. Många som har slutat med mjölk har aldrig fått hudproblem efter. Häftigt va? :) Jag kommer vecka för vecka skriva inlägg om hur jag känner mig utan mjölkproduker, om jag känner någon skillnad. Imorgon kommer jag även lägga upp recept på mjölkfritt smör, hur man gör egen nötmjölk & havremjölk och även recept på mjölkfri ost! Snart blir det läggdags, natti natti. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback