Naturliga solskydd

Nu är det juni vilket betyder att det är sommar! Man blir lätt bränd av solen och man vill gärna att huden inte ska bli skadad. Att färgen ska hålla länge är nog något alla vi blekisar också vill! Vissa tror att om man använder solskydd så blir man inte lika brun. Det är en myt! Om du använder solskydd så blir du brunare, färgen håller längre och det bästa är att du inte skadar din hud lika mycket. :) Jag personligen vill helst inte använda solskyddsprodukter som innehåller kemikalier, vilket nog 90% av alla gör tyvärr. Så här får ni tips på naturligaoljor som redan innehåller spf redan från början!
 
Desto högre spf desto högre skydd det vill säga. Morotsfröoljan blir du extra brun av vill jag tillägga! Så om du bara vill ha din naturliga färg så rekommenderar jag hallonfröolja! Själv ska jag köpa mig en flaska morotsfröolja. Att köpa ekologiska oljor är ett tips! Ta hand om er hy och inte minst din kropp! Hoppas det var till hjälp. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback