28/9,

Your generated text image
Jag vaknade och upptäckte att min mobil vägrade starta! Jag försökte göra allting, ta ut sim-kortet femtio gånger, likaså batteriet, lät den vara avstängd. Osv osv. Men ingenting hände, det enda som stod på mobilen var bara "Samsung". Så jag ba aja skit samma! Så jag drog till ÖoB i Värmdö med min farmor. Hon köpte ett kompaktpuder till mig som jag ville ha från märket Lovie (#202) & även en deo från LdB. :) Pudret kostade bara 40 spänn, men billigt kan faktiskt ändå vara det bästa! Har aldrig testat det pudret förut. (Inte så konstigt, jag har aldrig använt puder i hela mitt liv förutom solpuder xD). Så nästa sminktest: Testa om puder är min grej! Höhö. När jag kom hem så ringde jag Comviq, fick köa i ca 25 min för att komma fram! Sen när jag kom fram så skulle jag ringa till deras webbutik istället och då fick jag köa yttligare i tusen år. Dom sa att jag har ju garanti så dom fixar luren gratis. Men, eftersom att man har en grym inneboende som jobbar på Elgiganten så fixade han min mobil direkt! :D Yääy!!! Lycka! Jag fick även mitt busskort tillbaka från SL på posten för att jag loosade mitt förra veckan så det betydde: TRÄNA! Lycka ännu en gång. MEN Innan jag åkte och tränade så hade jag fått yttligare ett brev. Socialtjänsten.. -.- "Hej du kom inte på vårat möte den 21a så du får inga pengar.". Jag hade fått för mig att det var 21a nästa månad, för att jag hade fått brevet 2 dagar innan mötet skulle vara och på pappret som jag fick då stod det "du måste ha bevis med dig att du har ansökt om förhöjt CSN-bidrag, bevis på påbörjade studier & papper på att du har ansökt om förlängt underhålls-stöd.".. Som sagt.. När jag fick brevet från Soc att jag fick avslag så ringde jag till den där kvinnan som jag skulle ha möte med den 21a, men hon svarade inte så jag lämnade ett röst-meddelande och sa:
"Hej det är Sanni kolari, 19930827-****. Jag skulle haft möte med dig den 21a sept & på brevet som det stod att jag skulle ha möte med dig var tydligen skickat den 18e september, det är det vad det står. Jag kollade inte så noga och såg att det stod 21a men jag var nästan säker på att mötet skulle varit nästa månad så var det inte nog med det.. Idag fick jag ett brev om att jag har fått avslag för att jag inte kom på mötet.. Så det var alltså den här månaden. Men, om jag skulle kommit till mötet den 21a så skulle jag ändå kommit tomhänt. Jag har inte ens fått blanketterna från CSN ännu & inte någonting från Försäkringskassan heller så om jag skulle kommit på mötet så skulle vi inte kommit fram till någonting ändå. Hur fan skulle det gå till att jag skulle få alla papper på två dagar?! Jag förstår inte varför ni ger avslag när jag exakt har berättat hur allting står till just nu & gjort allting ni vill att jag ska göra. En sak som jag kom på just nu på rak arm är att jag inte förstår varför ni inte betalar hyra till min farmor? Ni säger att ni inte gör det pga av att hon är en nära släkting. Det är bara en sån sjuk anledning till att inte betala hyra till henne när ni själva vet att jag egentligen inte är hennes ansvar! Det är väl inte så mycket begärt? Jag bor som sagt INTE hos mina föräldrar pga anledningar och det vet ni, vad är problemet med att betala hyra till min farmor då? Jag tycker bara att det här är så jävla sjukt att jag ska ha två dagar på mig att fixa papperna när ni själva vet att det tar längre tid än två dagar! Ni har ingen som helst anledning att ge mig avslag, för jag förtjänar så mycket bättre. Tja!" 
 
Jag tror på riktigt att Socialtjänsten är efterblivna. Dom behandlar folk så jävla orättvist! Det är dom som är de största rasisterna (efter politikerna), fast mot deras EGNA folk.
Nåja................................. :@ Efter detta i alla fall så taggade jag till Älta. Jag solade solarium i 20 min och tränade axlar plus armar. Så jävla skönt! Sen käkade jag sjukt mycket mat och duschade hos morsan. Sent på kvällen sen så mötte jag Robert och vi drog hem & sov. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback