8/8-2012, onsdag.

Jag vaknade klockan 11, drack varm oboy och sopade golvet i mitt rum. Sen kom älskling hem 40 min efter jag vaknade så vi käkade lite och tittade på en film. Filmen hette Big Stan, en komisk fängelsefilm, den va as bra! Det enda jag och älskling har gjort är softat idag typ. Ikväll så bastade jag med hela familjen + baby. Jag gjorde en hemmagjord ansiktsmask till mig och min farmor. Jag kom på receptet själv faktiskt.
Receptet på ansiktsmasken:
Honung
Olivolja
Havre
Mjölk
Banan
Du kan välja själv hur mycket av vilken ingrediens du vill ha i din ansiktmask beroende på vad du vill "få ut av" med din mask.
Honungen verkar rengörande, lugnande & återfuktande plus att den dödar bakterier.
Olivoljan är återfettande och passar till dom flesta hudtyperna.
Havren har en hög andel fleromättade fettsyror och är fettgivande plus att den gör din hud jätte mjuk.
Mjölken innehåller laktossyra som löser upp det lim som håller döda hudceller samman. Den ger en djup rengörning plus att den gör huden mjuk & len.
Bananen passar bra till känslig, torr & åldrande hy.
Ansiktsmasken ska nästan alltid bestå av en frukt eller bär. Det ger huden en vitaminkick och alla olika slags bär & frukter är olika bra beroende på hudtyp.


Har ni frågor om hemmagjorda ansiktsmasker, kropps/ansikts-skrubb, ansiktsvatten m.m och vilken olja/bär/frukt som passar till vad så är det bara att fråga. Jag är faktiskt jääkligt grym när det gäller det här. ;)

GOONATT!
Den ser inte så jätte fräsch ut kanske, men den gjorde huden en enorm skillnad på många vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback