6/10, flaskpost, hemmagjord ansiktsmask och bastu!

Lördag
Jag och älskling vaknade, vi käkade osv osv. Han drog iväg till en polare medans jag bara tog det allmänt lungt. Jag hade lovat min kusin Nellie att göra en hemmagjord ansiktsmask till oss och att hon skulle välja vilken frukt/grönsak hon ville så vi gick till Hemköp med fotbollen med oss. På vägen så hittade vi flaskpost i Bagarsjön! :D Det är nog 2a eller 3e gången i mitt liv som jag hittar det och för Nellie så var det första gången. Vi gömde flaskposten och knallade vidare till affären. :) Nellie valde en röd grape till masken sen så köpte jag även en glass till henne och ett rött läppstift med glansig yta till mig själv. x) Sen gick vi hemåt och tog flaskposten som vi hade gömt. :) Det var nått barn som hade ritat en teckning och skrivit ett brev som var helt osammanhängande. Det stod någonting om ett museum och om någon Linnea och Moa. Haha, men det var ju ändå kul att hitta det. :) Älskling kom hem och vi myste tillsammans som vanligt hihi. På kvällen så gjorde jag ansiktsmasken till mig Nellie & min farmor. När jag hade haft masken ett tag så blev det hopp in i bastun med familjen! Pappa var med också. :) Älskling lagade mat istället och han hade ju duschat tidigare så han sket it. ;p  Ännu senare på kvällen sen så blev det skräckfilm på 6an med älskling, The unborn. Han somnade efter halva filmen typ och jag var skit rädd och hade värsta paniken typ. Så jag försökte väcka han hela tiden för att jag var så rädd och ba "hålll om mig!!!". Men han somna bara om. :( Dumma älskling! ;p Sen blev det natti natti. :)
 
Yogurt-ansiktsmask med röd grapefrukt:
Yogurt
Honung
"Saften" från en röd grapefrukt som du kramar ur från frukten
Havre
Yogurten innehåller laktossyra (som också finns i mjölk & filmjölk) och löser upp limmet som håller kvar hudens lager av döda hudceller. Däremot påverkas inte levande hudceller. Dessutom stimuleras produktionen av nya levande hudceller. Huden blir helt enkelt jätte len!
Havren har en hög andel fleromättade fettsyror och är fettgivande plus att den gör din hud jätte mjuk.
Honungen verkar rengörande, lugnande & återfuktande plus att den dödar bakterier. 
Grapefrukten är rik på antioxidanter och grapefrukt med röda nyanser innehåller antioxidanten lykopen. Grapefrukt är en god källa till C-vitamin.

Ansiktsmasken rekommenderas till den som vill ha en riktig C-vitamin bomb!
 
Om C-vitamin:
C-vitamin deltar bland annat vid bildandet av collagen, "cementen" som binder samman kropps-cellerna, i bindväven. Den stärker blodkärl och hud. Den får sår att läkas snabbare. Den är viktig för cellernas försvar mot fria syre-radikaler (=viktig anti-oxidant). Den skyddar fettämnen i kroppen mot att oxidera/härskna. Brist på C-vitaminer kan leda till bland annat försämrad sårläkning, blödningar i huden och blåmärken.


Du kan välja själv hur mycket av vilken ingrediens du vill ha i din ansiktmask beroende på vad du vill "få ut av" din mask.
Rött läppstift från Nordic cap of Sweden, Starlips (#LS02) . Kostade TIO spänn från! Sitter och både håller hur länge som helst, använde det en hel dag och jag märkte inget dåligt med det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback